Tips bij het overstappen naar een andere provider

contract

Veranderen van provider is eigenlijk heel eenvoudig. Stel, je vindt een goedkoper tarief met onze vergelijkingstool, en je beslist om waar voor je geld te kiezen. Waar moet je nu exact op letten?

Een aanvraag tot overschakelen kan gemakkelijk online ingediend worden. Navigeer naar de website van je toekomstige provider. Dit kan heel snel via de “Meer info”-knop in onze vergelijker, of door op een van de promo’s op onze startpagina te klikken. Zo ben je er zeker van dat je het meest optimale tarief voorgeschoteld krijgt.

Let op enkele belangrijke zaken bij de overstap:

  • Zeg je huidige abonnement op het juiste moment op. Daarvoor wacht je best tot je de activatiedatum van je nieuwe provider hebt ontvangen. Wanneer geen downtime een absolute vereiste is kan je natuurlijk ook wachten tot je nieuwe verbinding geactiveerd is. Aangezien je dan natuurlijk een maand dubbel moet betalen, is dit enkel in kritische situaties aan te raden.
  • Overstappen kan wanneer je zelf wilt. Door de nieuwe telecomwet uit 2012 mogen er geen opzegvergoedingen meer aangerekend worden. De enige uitzondering is wanneer je tijdens de eerste 6 maanden van je contract wil uitstappen. Dan betaal je het resterende abonnementsgeld voor die periode, met een maximum van 150 euro.
  • Hou rekening met het feit dat je misschien overschakelt van een pack naar een andere formule. Neem je voorzorgen als je bijvoorbeeld geen vaste telefonie meer zal afnemen. Breng contactpersonen hiervan op de hoogte!
  • De opzeg van een contract hoeft niet meer aangetekend te gebeuren. Dat spaart ook weer kosten uit. Een simpele brief of e-mail naar de operator volstaat om je abonnement stop te zetten.

Klaar om de overstap te wagen? Gebruik onze vergelijkingsmodule om na te gaan welk abonnement het best bij jou past. Dit systeem wordt trouwens vaak bijgewerkt, zodat je altijd de meest recente adviezen krijgt!

Vergelijken!
Social tagging: > >