Op deze manier weet iedereen jouw bedrijf te vinden!

Google

Als je een eigen bedrijf begint, wil je ook dat mensen jou kunnen vinden. En tegenwoordig is dat vinden lang niet zo makkelijk. Je moet daar namelijk best veel tijd en moeite in steken. Waar je vroeger naar een winkel liep, is dat tegenwoordig wel anders. De meeste bedrijven zijn namelijk online te vinden. In principe is dat handig, want online kun je toch alles vinden? Vaak zit het algoritme in de weg, waardoor jouw potentiële klanten niet bereikt worden. Maar, hoe zit dat precies met het algoritme en hoe kun je er nou voor zorgen dat jouw bedrijf wel gevonden wordt op het internet? Het wordt allemaal besproken in dit artikel. 

Algoritme, wat is dat eigenlijk?

Heel simpel gezien is een algoritme een wiskundige formule, die ervoor zorgt dat een bepaald doel bereikt wordt. Het bijzondere aan de formule is dat er rekening wordt gehouden met mogelijke gebeurtenissen en zich daarom steeds kan aanpassen. Het werkt in principe zo: jij zoekt dingen op of liket iets op een bepaald social media kanaal. Is het jou opgevallen dat je dan steeds dezelfde relevante producten, artikelen en websites te zien krijgt? Dat heeft te maken met het algoritme dat voor dit social media kanaal geldt. Het is daarom ook belangrijk om jouw SEO goed op orde te hebben. Dit zorgt er namelijk voor dat jouw website vaker getoond wordt op Google. 

SEO

SEO betekent eigenlijk zoekmachine optimalisatie en dat zorgt ervoor dat jouw website beter vindbaar is op het internet. Het verbeteren van jouw SEO is niet met een druk op de knop gebeurt, er komt namelijk best veel bij kijken. We kunnen zoekmachine optimalisatie verdelen in 3 onderdelen: technische SEO, content en linkbuilding. Het is belangrijk om aan alle onderdelen net zoveel te werken, om het lange termijn doel te halen. We hebben het natuurlijk over het ultieme doel: hoog in de zoekresultaten van Google komen. Zoekmachine optimalisatie is een onderdeel waar je aan moet blijven werken. Er zijn namelijk zoveel spelers op de markt, dat je ervoor moet zorgen dat jouw website ook vindbaar blijft. 

Een van de dingen die je moet doen is zoekwoorden, waar jouw doelgroep op zoekt verwerken in de content op jouw website. Geef ook afbeeldingen een beschrijvende naam, zodat jij ook bij de afbeeldingresultaten een hoge plek kunt scoren. 

Het verkrijgen van links is ook een belangrijk onderdeel van SEO. Het kost tijd om externe links te krijgen en de ene link telt zwaarder mee dan een ander. Als een grote website met veel bezoekers jouw website linkt is dat zoveel waardevoller dan een blog met 20 bezoekers per maand. Start daarom met interne links. Dit wil zeggen dat jij op jouw website naar relevante pagina’s linkt. Dit maakt het ook gebruiksvriendelijker voor de klant. 

Social media 

Een website is belangrijk en dat die hoog in de zoekresultaten van Google komt ook. Maar, social media zijn net zo belangrijk om jouw bedrijf te laten groeien. Door met verschillende social media kanalen te adverteren, heb je ook meer kans om hoger in de zoekresultaten van Google te komen. Je hebt nu meerdere kanalen die in kunnen spelen op jouw doelgroep. Zorg dat de content altijd in lijn is met de zoekwoorden waarop jouw doelgroep zoekt. En link altijd naar de website, want daar kunnen mensen alle informatie vandaan halen. Op deze manier vergroot jij jouw kansen om gevonden te worden door jouw potentiële klanten. 

Google

Dat Google belangrijk is hebben we net wel kunnen lezen, maar wist je dat je ook een ‘Google Mijn Bedrijf’ pagina hebt? Hiermee kun jij jouw bedrijfsgegeven beheren op alle websites van Google, waaronder Google Maps bijvoorbeeld. Via GMB kun je ook berichten plaatsen, reviews van klanten krijgen en vragen beantwoorden. Zorg dat er foto’s op staan en dat de openingstijden geüpdatet zijn. Wel zo handig als jij jouw klanten wil bedienen. 

We hebben je nu een stapje verder gebracht in het groter maken van jouw bedrijf. Maar, is ondernemen eigenlijk wel iets voor jou? Je leest het hier.

Social tagging: > > > > > > > > >

Comments are closed.