Veranderen van provider, wat met je e-mailadres?

email

Veel mensen gebruiken ze nog, de e-mailadressen die door hun provider aangeboden worden. Er is natuurlijk niks mis met [email protected], [email protected] of [email protected]. Maar wanneer je overstapt naar een andere provider kan je in de problemen komen: bij het veranderen naar een andere provider vervalt je oude e-mailadres. Wat nu?

Gelukkig bracht een wetsontwerp eind 2013 de oplossing. De eerste relevante wetgeving legde vast dat een e-mailadres nog zes maand na het stopzetten van het contract moet blijven bestaan. Stel, je schakelt over van Telenet naar Proximus. Dan bleef [email protected] nog zes maanden actief.

Maar daar bleef het zelfs niet bij. De wet van 28 januari 2014 breidde deze regeling uit. Eerst was er een overgangsperiode van 24 maand gepland, maar uiteindelijk strandde men op een compromis van 18 maanden. De providers zijn dus verplicht om je e-mailadres 18 maanden actief te houden. Zo heb je 18 maanden de tijd om iedereen op de hoogte te brengen van je overstap naar een ander e-mailadres.

Bij het kiezen van je nieuwe e-mailadres kies je best voor een e-maildienst die niets met je provider te maken heeft. Gmail, Outlook of Yahoo zijn prima alternatieven. Meer nog: als je verandert van provider hoef je je e-mailadres niet te veranderen. Handig toch?

Laat je dus vooral niet tegenhouden door het behoud van je e-mailadres om over te stappen naar een andere provider die beter bij je past. Je hebt 18 maand de tijd om iedereen op de hoogte te brengen van je adreswissel. Aarzel niet en gebruik onze vergelijkingstool om je internetervaring te optimaliseren!

Welke internetprovider past bij jou? Vergelijk hier!
Social tagging: >

Comments are closed.