Meer en meer thuiswerken: kan dat met gratis internet?

thuiswerk

Met de huidige lockdown moeten we met z’n allen weer zo veel mogelijk vanuit huis werken. Begrijpelijk vanuit het oogpunt van de corona crisis en het voorkomen van het aantal besmettingen, maar dat betekent wel een flinke belasting op het netwerk van de internetproviders.

Ontdek waarom en wat Orange voor jou in petto heeft om de lockdown door te komen!

Doordat we niet naar de kantoren kunnen, wordt er veel gebruik gemaakt van de mogelijkheid om te (video)bellen of e-mails te versturen. Dit zorgt voor een flinke piek voor de telecomoperatoren.

En natuurlijk wilt iedereen ook het snelste internet om zijn of haar werk uit te voeren, moet iedereen toegang kunnen krijgen tot een Wi-Fi punt en moet er voorkomen worden dat er storingen zijn. Daar wordt dan ook hard aan gewerkt! 

Een lichtpuntje in deze donkere maand met gratis 5GB extra!

Tijdens de vorige lockdown hadden verschillende telecomoperatoren al diverse solidaire acties om het telewerken voor veel mensen te vergemakkelijken. Bij Proximus kon bijvoorbeeld onbeperkt gebeld worden naar vaste lijnen binnen België en kreeg je als klant thuis onbeperkt downloadvolume via de vaste internetverbinding. Orange en Telenet gaven in maart gratis extra datavolume aan hun klanten. Dit was allemaal bedoeld om het verplichte thuiswerken en het vele thuis zijn iets gemakkelijker te maken. Zo kon je met gemak contact houden met je vrienden en familieleden die je even tijdelijk niet kon zien.

Deze lockdown kun je als Orange Belgium klant weer 5 GB extra aan data verwachten tot het einde van het jaar. Deze tegemoetkoming geldt zowel voor particulieren als voor zelfstandigen. Bovendien krijgen klanten met een FlyBox-abonnement maar liefst 50 GB gratis extra internet. De meeste klanten zullen de extra data inmiddels in hun app zien of het is bijgeschreven in hun klantzone. Een leuk cadeautje zo aan het einde van het jaar van Orange! Daar kom je die lockdown wel mee door toch?

Wil je de winkel bezoeken? In de meeste gevallen kan dat!

Als je een nieuw abonnement wilt afsluiten of persoonlijk geïnformeerd wilt worden door een adviseur in de telecomwinkel dan kun je in veel gevallen nog terecht bij je operator. De overheid heeft namelijk een uitzondering op de lockdown gemaakt voor telecomwinkels. De winkels van Telenet, BASE en Orange zijn daarom gewoon open voor bezoekers. Bij Proximus kun je op afspraak langsgaan in de winkels. Zo kun je bij problemen alsnog persoonlijk terecht bij je aanbieder. Wel zo prettig!

Social tagging: > > > > > > > > > > >

Comments are closed.